Plně elektrické SUV Volvo XC40

Plně elektrické SUV Volvo XC40

Pokrok ve vývoji a výrobě elektrických vozidel má na svědomí jednu z největších změn v historii automobilového průmyslu. Vůbec poprvé za více než sto let se mohou automobily pohybovat, aniž by měly v prostoru pro motor uložen benzínový nebo naftový agregát, přičemž mají v podlaze integrovaný akumulátor, čímž se mění již ve svém základu.

S blížícím se představením plně elektrického SUV Volvo XC40 automobilka Volvo Cars uvede na trh nejen svůj první zcela elektrický vůz, ale současně v duchu své tradice představí jeden z nejbezpečnějších vozů na silnici, a to i přes fakt, že pro ni absence spalovacího motoru znamenala celou řadu nových výzev.

„Bez ohledu na to, zda jsou poháněny elektromotorem, nebo spalovacím agregátem, musejí být vozy Volvo bezpečné,“ říká Malin Ekholm, ředitelka pro bezpečnost ve společnosti Volvo Cars. „Plně elektrické Volvo XC40 bude jedním z nejbezpečnějších vozů, které jsme dosud vyrobili.“

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli z vynikajících bezpečnostních standardů
původního Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídě a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence motoru, byly splněny vysoké nároky automobilky Volvo na bezpečnost a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných modelech značky.

„Základní požadavky na bezpečnost byly u tohoto modelu stejné jako u jakéhokoli jiného volva. Protože uvnitř cestují lidé, bylo třeba vůz navrhnout tak, aby pro ně byl bezpečný,“ uvádí Malin Ekholm.

Aby přispěla k bezpečnému cestování posádky vozu a k ochraně akumulátoru v případě kolize, automobilka Volvo Cars vyvinula novou unikátní bezpečnostní strukturu, která chrání cestující i akumulátor modelu Volvo XC40. Akumulátor je chráněn bezpečnostní klecí, která je tvořena rámem z lisovaného hliníku a integrována do střední části konstrukce vozu – čímž okolo akumulátoru vytváří vnitřní deformační zónu.

Výhodou umístění akumulátoru v podlaze vozu je mimo jiné také snížení těžiště vozu, což
přispívá k lepší ochraně před jeho převrácením.

K zesílení struktury vozu nedošlo pouze v jeho přední části, ale také vzadu, kde je do konstrukce integrován elektromotor. Uvedené řešení přispívá k lepšímu rozdělení energie nárazu, která se z velké části rozptýlí mimo kabinu, díky čemuž budou cestující vystaveni menší zátěži.

Volvo XC40 poháněné energií z akumulátoru představuje nové technologie i v oblasti aktivních bezpečnostních systémů. Jedná se o první model značky Volvo vybavený novou senzorickou platformou pokročilých asistenčních systémů řidiče ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) se softwarem vyvinutým firmou Zenuity. Ta je společným podnikem automobilky Volvo Cars a společnosti Veoneer, které ji vlastní.

Nová ADAS platforma představuje moderní modulární systém aktivní bezpečnosti, který je tvořen celou řadou radarů, kamer a ultrazvukových senzorů. Díky jeho modulární povaze lze celý systém snadno dále rozvíjet, přičemž může posloužit jako základ pro budoucí představení technologie autonomního řízení.

Bližší informace o plně elektrickém Volvu XC40 zveřejní automobilka Volvo Cars během následujících týdnů, ještě předtím, než bude 16. října vůbec poprvé představeno veřejnosti.

Datum zveřejnění

25.9.2019

Zdroj informací

Volvo

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.7356 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál