Jak funguje logistika 16 milionů dílů denně?

Jak funguje logistika 16 milionů dílů denně?

Před námi je videostěna, která je rozdělená na různé zobrazovací plochy a nepřetržitě ukazuje aktualizované ukazatele, grafy, mapy s trasami, kódy… Vypadá to jako v řídicí věži na letišti, ale jedná se o "řídicí věž" SEAT Control Tower v logistickém centru španělské společnosti. Nový systém zajišťuje v reálném čase přenos dat o 16 milionech dílů, potřebných každý den k výrobě 2300 vozů.

Síťové propojení s inovací

V logistickém centru SEAT byl během pouhých 26 týdnů realizován průkopnický projekt, který pomocí aplikace sleduje v reálném čase přesnou polohu každého dílu, nezbytného pro výrobu automobilu, a to v souladu s požadavky výroby. "SEAT má poprvé v reálném čase informace o tocích materiálu, jeho přepravě a spotřebě výrobního materiálu. Informace, jejichž získání dosud vyžadovalo hodiny času a řadu telefonních hovorů, jsou nyní aktualizovány v řádu sekund," říká vedoucí projektu David Castilla.

Každý den je v reálném čase aktualizováno 200 000 klíčových údajů: Automobil je obrovské "puzzle", v němž je každý díl a komponent nepostradatelný. Proto je důležité vědět, kde se každý díl nachází a zda bude dopraven včas. "Snažíme se sledovat všechno možné, od zásob dodavatele přes události na montážní lince až po dopravní a logistická centra," říká David Castilla. Tato data jsou kromě toho základem pro používání prediktivních nástrojů, které pomáhají předcházet problémům ještě dřív, než k nim dojde. "Tento průkopnický projekt společnosti SEAT ukazuje možnosti logistických a výrobních týmů v probíhající digitální transformaci našich procesů. Museli jsme vynaložit obrovské úsilí, ale po 26 týdnech můžeme říci, že jsme udělali obrovský pokrok, z něhož budou mít prospěch naši zákazníci, protože budou mít přístup ke všem důležitým informacím o svém vozidle a dodacích lhůtách," řekl Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku.

Kratší dodací lhůty

Jedním z cílů průkopnického systému pro blízkou budoucnost je zkrácení dodacích lhůt od okamžiku objednání vozidla. "Zákazníci budou součástí plánovacího procesu a mohou dokonce požádat o změnu barvy, než dojde k nalakování karoserie, nebo o zařazení specifických dílů do jeho výbavy. Tento proces nám umožní ještě lépe chápat opravdové požadavky zákazníků a transformovat dodavatelský řetězec tak, aby se dokázal přizpůsobovat a mohl být řízen k naplňování potřeb zákazníků," vysvětluje Enric Martí, který je ve společnosti SEAT odpovědný za logistiku.

Více efektivity, méně CO2

Mezi cíle ambiciózního projektu patří také optimalizace tras při přepravě materiálu, což významně přispěje k ochraně životního prostředí. Uvedeného cíle bude dosaženo pomocí aplikace, která ukazuje polohu nákladních vozidel a umožňuje interakci s jejich řidiči v reálném čase. Aplikace poprvé poskytuje prediktivně stanovenou dobu příjezdu. V budoucích fázích projektu bude aplikace zahrnovat také nové nástroje pro předpověď počasí, které umožní nabídku alternativních tras a zkrácení doby jízdy. Přeprava bude díky tomu efektivnější a ekologičtější.

Inovační den: Tato aplikace byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, který prezentuje a oceňuje nejinovativnější projekty zaměstnanců společnosti SEAT. "V této fázi dokážeme s velkým předstihem úspěšně předvídat požadavky výroby. Pro zákazníky to znamená bezprostřední přínosy. Můžeme jim například zaručit termín dodání, jelikož přesně víme, že díly pro jejich vůz budou v plánovaný den výroby k dispozici," vysvětluje vedoucí projektu.

Video zde: https://youtu.be/HhwiiUEf368.

Datum zveřejnění

30.9.2019

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Svařák od FEBI

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.723 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál