Prodeje značky SEAT v říjnu vzrostly o více než 30 %

Prodeje značky SEAT v říjnu vzrostly o více než 30 %

SEAT vstupuje do závěru letošního roku s novými rekordy v oblasti prodeje. Španělská společnost dodala od ledna do října na celém světě 498 700 vozidel, což je o 11,1 % více než ve stejném období loňského roku (449 000 vozů). SEAT tak prodal o téměř 50 000 více automobilů a překonal rekord pro období od ledna do října, stanovený v roce 2018.

Tempo růstu prodeje značky SEAT

Tempo růstu prodeje značky SEAT v uplynulém měsíci bylo stejně vysoké jako v září a znovu přesáhlo hranici 30 %. Společnost prodala 43 900 vozidel, což je meziročně o 31,3 % více (2018: 33 400). Tento růst byl částečně způsoben zavedením metodiky WLTP v září 2018, které vedlo ke strmému nárůstu prodeje krátce předtím a následnému poklesu v pozdějších měsících. SEAT také uzavřel nejlepší říjen ve své historii a překonal výsledek, dosažený v roce 2017 (40 200 vozů).

Wayne Griffits, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, hodnotil tyto výsledky velmi pozitivně. "Do konce roku zbývají ještě dva měsíce a SEAT již prodal téměř 500 000 vozů, což je hranice, která byla v 70leté historii společnosti překonána pouze dvakrát. Letošní rok uzavřeme s novým prodejním rekordem a dosáhneme objemu prodeje, který nám poskytne pevné základy k tomu, abychom dokázali čelit výzvám nadcházejícího roku." Griffiths k tomu dodal: "Rychle roste také počet dodaných vozů značky CUPRA * a již jsme dodali 20 600 vozidel, což je o 78,9 % více než od ledna do října 2018 díky vynikajícím výsledkům modelu CUPRA Ateca."

Intenzivní růst globálního prodeje značky SEAT se opírá především o výsledky v Německu, Francii a Itálii. V Německu SEAT dodal od ledna do října více vozů (115 100; +17,4 %) než za celý rok 2018 a dosáhl historicky nejvyššího objemu prodeje v této zemi. Francie je pro značku SEAT čtvrtým největším trhem (31 300; +20,6 %). Po ní následuje Itálie s 22 600 dodanými vozy (+28,1 %). SEAT pokračuje v růstu také ve Španělsku a Velké Británii, a to navzdory nepříznivému trendu na automobilovém trhu v těchto zemích. Prodeje ve Španělsku vzrostly o 1,7 % (94 900 vozů), zatímco Velká Británie zaznamenala nárůst o téměř 10 % (59 700; +9,1 %).

Ostatní evropské země vykázaly často vynikající nárůsty přesahující 20 %. Mezi ně patří Švýcarsko (11 000; +21,9 %), Nizozemí (9800; +26,8 %), Švédsko (7600 vozů; +27,4 %) a Dánsko (6300; +51,6 %). Stejně jako v Německu prodal SEAT i ve Švýcarsku více vozů než za celý rok 2018 a dosáhl nejvyššího objemu prodeje v historii. Společnost SEAT navíc zaznamenala významný růst také v Mexiku (20 300; +6,3 %), Rakousku (18 300; +8,6 %), Portugalsku (9500; +11,6 %) a Irsku (4100; +11,3 %). Také v České republice se daří značce SEAT dosahovat růstu ( 6934; +11,1 %).

* Tento výsledek je zahrnut do celkového prodeje společnosti SEAT.

SEAT a CUPRA se připravují na rok 2020

SEAT se stává poskytovatelem služeb pro mobilitu, který překračuje hranice pouhé výroby automobilů a reaguje na jeden z nejvýznamnějších trendů v oblasti mobility budoucnosti: trvale udržitelnou ekonomiku, založenou na sdílení a spolupráci. Společnost SEAT již nabízí služby sdílení automobilů Respiro a navíc prodává elektrickou koloběžku SEAT eXS KickScooter powered by Segway, která je nabízena rovněž pro služby sdílení prostřednictvím startupu UFO.

SEAT navíc nedávno představil koncepční vůz SEAT Minimó, 100% elektromobil, který kombinuje nejlepší vlastnosti automobilu a motocyklu. Díky své koncepci se dokáže přizpůsobit platformám mobility, které budou utvářet budoucnost cestování automobilem ve velkoměstech.

Společnost SEAT vykázala historicky rekordní provozní zisk

Výše uvedené rekordní prodeje přinesly velmi pozitivní finanční výsledky, k nimž přispěl také výhodný produktový mix díky stále větším obchodním úspěchům modelů SUV, které tvořily již 43 % vozů SEAT, dodaných v období od ledna do září 2019. Podle výsledků, zveřejněných 30. října koncernem Volkswagen, vzrostl provozní zisk společnosti SEAT v tomto období o 4,2 % na rekordních 248 milionů eur (237 milionů od ledna do září 2018). Kromě toho se zvýšily příjmy z prodeje o 14 % na 8,828 miliardy eur (leden až září 2018: 7,744 miliardy eur).

Datum zveřejnění

8.11.2019

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Svařák od FEBI

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.5989 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál