Ford Explorer Plug-in Hybrid získal od Euro NCAP maximálních možných pět hvězdiček

Ford Explorer Plug-in Hybrid získal od Euro NCAP maximálních možných pět hvězdiček

Ford přináší do světa elektrifikovaných automobilů pětihvězdičkovou bezpečnost. Nezávislá organizace Euro NCAP udělila modelu Explorer Plug-in Hybrid maximální hodnocení.

Ochranu posádky nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid zajišťují mimo jiné díly z ultravysokopevné oceli, vyráběné patentovanou metodou, a soustavy senzorů umístěných na přední i zadní části vozu.*

Sedmimístné SUV je poháněno kombinací zážehového motoru Ford 3.0 V6 EcoBoost a elektromotoru. Pyšní se výkonem 336 kW (457 k) a točivým momentem 825 Nm. Na elektřinu ujede až 48 km.**

Explorer Plug-in Hybrid je první elektrifikovaný model značky Ford, který získal pět hvězdiček podle kritérií přísnější metodiky, zavedené v loňském roce.

Pevnější a důmyslnější

Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre díky vynikajícím parametrům ochrany dospělých i dětí.

Inovativní výrobní proces prostorového tváření umožnil Fordu integrovat trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli také do rámu čelního skla a střechy vozu.

Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru. Prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1700 MPa. To svou výdrží překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku.***

Ultravysokopevné boční výztuhy, které zasahují až do podlahy, se ohýbají do výsledného tvaru speciálním patentovaným procesem. Výsledkem je lepší ochrana cestujících i vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 13,1 kWh. I díky tomuto technickému řešení získal Explorer Plug-in Hybrid na boční náraz do překážky maximální možný počet bodů.

Na pětihvězdičkovém hodnocení bezpečnosti mají podíl rovněž vyspělé asistenční technologie jako předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.

„Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou (předkolizní asistent) si vedl dobře ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva Euro NCAP.

Evropskou premiéru slaví v novém Fordu Explorer Plug-in Hybrid brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm a širší než 7,5 cm, a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h začne automaticky brzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 s, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.

Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid se vyznačuje mimořádně prostorným a komfortním interiérem. Vévodí mu na výšku orientovaná středová obrazovka o úhlopříčce 10,1 palce a digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Vůz lze objednávat ve dvou bohatě vybavených provedeních: jako sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a jako luxusní Explorer Platinum.

Více informací na https://www.euroncap.com/.

* Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují pozornost a úsudek řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

** Ford Explorer Plug-in Hybrid: Emise CO2 od 66 g/km, spotřeba paliva od 2,9 l/100 km (NEDC)

*** http://goldengatebridge.org/research/factsGGBDesign.php#maincable

Datum zveřejnění

13.11.2019

Zdroj informací

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Svařák od FEBI

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.7494 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál