Posádkové kabiny Scania navrženy pro maximální bezpečí

Posádkové kabiny Scania navrženy pro maximální bezpečí

Sami riskují své životy při ochraně ostatních. Hasiči často musejí během výkonu své práce podstoupit značné riziko. A to už i při samotné cestě k zásahu. Proto společnost Scania navrhla kabinu, která snižuje možnost zranění posádky na minimum. Testování bylo opravdu důkladné.

Švédský výrobce nákladních vozidel a autobusů je znám pro svou spolehlivost a také bezpečnost. Proto klade velký důraz na vývoj a testování. Důkazem budiž extrémní zkoušky posádkových kabin.

„Zachování bezpečnost při nehodě je zakódováno do DNA vozů Scania. Nad rámec legislativních požadavků máme ve společnosti Scania své vlastní zásady pro bezpečnost v případě nehody,“ říká vedoucí testovacího týmu Scania John Sedin. A dodává: „Naše interní požadavky jsou náročnější a také komplexnější než příslušné předpisy.“

V čem se nárazové testy liší, popisuje Johanna Astrand: „Používáme totiž švédskou nárazovou zkoušku pro posouzení prostoru pro přežití v kabině. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že v rámci „evropské“ zkoušky používáte na každý náraz vždy novou kabinu. Během našich testů ale všechny nárazy absolvuje jedna jediná kabina,“ vysvětluje Crash Test Engineer společnosti Scania.

V první části dojde k zatížení střechy, pak přichází na řadu náraz kyvadla na „A“ sloupek kabiny na straně řidiče a ve třetí části bezpečnost se otestuje pevnost zadní strany prostoru pro posádku. Všechny tyto tři části simulují převrácení vozidla, kdy se střecha deformuje, vozidlo při následném klouzání narazí do předmětu a nakonec náklad narazí do zadní stěny.
Johan Hamsund, který je ve společnosti Scania také zodpovědný za nárazové testy, dodává: „Nejsložitější nárazová zkouška vozidla, kterou provádíme, je zkouška bezpečnosti při převrácení. Celá realizace může trvat měsíce, dokonce i rok. Naším cílem je vyzkoušet převrácení vozidla za situace, která je co nejbližší realitě.“

Na rozdíl od vozidla pro dálkovou přepravu má posádková kabina nižší hmotnost a jiné těžiště. Bylo proto nutné vypracovat realističtější testování, které odpovídá skutečnému provozu hasičských vozidel.

„Výsledky měsíců příprav byly hotové za pár sekund a kabina Crew Cab zůstala po této zkoušce opravdu pojízdná,“ říká Hamsund. A dodává: „Nový systém s bočními okenními airbagy přispívá k vyšší úrovni bezpečnosti. Tím se snižuje riziko zranění a vytváří důležitou bariéru proti vnějšímu prostředí.“

V posádkových kabinách Scania nové generace se na tyto boční okenní airbagy mohou spoléhat také pasažéři sedící vzadu. Bezpečnost posádky je pro společnost Scania prioritou. Jak testování probíhalo, se můžete podívat v následujícím videu:

Datum zveřejnění

9.12.2019

Zdroj informací

Scania Czech Republic s.r.o.

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.429 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál