Prodeje značky SEAT vzrostly v roce 2019 o 10,9 % a dosáhly nového historického rekordu

Prodeje značky SEAT vzrostly v roce 2019 o 10,9 % a dosáhly nového historického rekordu

SEAT má za sebou další rekordní rok. Po úspěšném roce 2018 dosáhly prodeje společnosti SEAT znovu nejvyšší hodnoty v její historii. V roce 2019 vzrostl počet dodaných vozů o 10,9 % na celkových 574 100 vozidel. SEAT tímto výsledkem překonal rekord stanovený v roce 2018 (517 600 vozů) a třetím rokem v řadě dosáhl dvouciferného růstu.

 

Prodeje značky SEAT

Prodeje značky SEAT se v prosinci zvýšily o 23,4 % v porovnání se stejným měsícem roku 2018, a to na celkem 31 300 dodaných vozidel (2018: 25 300 vozů).

Klíčem k růstu v uplynulých třech letech bylo představení modelů SUV. V roce 2019 připadalo 44,4 % všech prodaných vozidel SEAT na modely Arona, Ateca a Tarraco, což je o deset procentních bodů více než v roce 2018. Nejprodávanějším SUV značky SEAT byl model Arona se 123 700 dodanými vozy. V porovnání s rokem 2018 to je o 25 % více. SEAT kromě toho prodal 98 500 vozů Ateca (meziroční nárůst o 25,9 % a nejlepší výsledek od uvedení tohoto modelu na trh v roce 2016) a 32 600 vozů Tarraco. Tato modelová řada se začala prodávat v roce 2019.

Leon, klíčový model pro růst prodeje značky SEAT od roku 2012, je i nadále nejprodávanějším vozem společnosti, přestože brzy bude představena nová generace. Celkem bylo dodáno 151 900 vozidel Leon (-4,1 %). Ibiza zůstává druhým nejprodávanějším vozem SEAT (125 300 vozidel; -8 %), zatímco modely Alhambra a Mii dosáhly meziročního nárůstu o 6,3 % (23 700 prodaných MPV), resp. 0,7 % (13 200 městských vozů SEAT, prodávaných nyní výhradně s elektrickým pohonem).

Prodeje značky CUPRA* ve druhém roce od jejího uvedení na trh výrazně vzrostly, a to o 71,4 %, díky popularitě modelu CUPRA Ateca. Značka CUPRA dodala v roce 2019 celkem 24 700 vozů (2018: 14 400 vozů). Z toho připadalo 14 300 vozů na model Leon CUPRA (2018: 13 300 vozů; +7,9 %) a 10 400 vozů na model CUPRA Ateca (2018: 1100 vozů).

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, zdůraznil, že "tento nový prodejní rekord potvrzuje úspěšnost strategie, jejíž realizaci jsme zahájili v roce 2016 ofenzivou v segmentu SUV. Třetím rokem v řadě rostly počty dodaných vozů dvouciferným tempem a jsme jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Nárůst prodeje modelů SUV nám navíc umožnil zvýšit ziskovost společnosti a prodejní sítě".

Griffiths také řekl, že "jsme dosáhli historicky nejlepších výsledků na pěti z deseti největších trhů značky SEAT, upevnili jsme naše vedoucí postavení ve Španělsku, získali tržní podíl 3,8 % v Německu a jsme třetí nejprodávanější značkou v Rakousku. Ve Francii a Itálii jsme zaznamenali náš nejlepší výsledek za posledních více než deset let. Značka CUPRA navíc dosáhla značného pokroku s téměř 25 000 prodanými vozy. Všichni zaměstnanci značek SEAT a CUPRA by měli být na tyto výsledky hrdí".

Člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA při zmínce o roku 2020 poukázal na to, že "v roce 2019 jsme uzavřeli rekordní tříleté období a nyní je naší výzvou upevnit toto postavení v kontextu mírného růstu či dokonce poklesu trhu. Jsme přesvědčeni o tom, že nová generace modelu Leon a elektricky poháněné modely, které představíme v letošním roce, nám pomohou dosáhnout vytyčených cílů".

* Tento výsledek je zahrnut do celkového prodeje společnosti SEAT.

Historicky nejlepší výsledky na hlavních trzích

Prodejní rekord je založen na silném růstu na většině nejdůležitějších trhů společnosti. SEAT dosáhl historicky nejvyššího objemu prodeje mimo jiné v Německu, Velké Británii, Rakousku, Švýcarsku, Polsku, Izraeli, Švédsku a Dánsku. V Německu slaví společnost nový rekord třetím rokem v řadě díky 132 500 prodaným vozům (+16,1 %). Ve Velké Británii činil nárůst 9,5 % na celkových 68 800 prodaných vozidel. SEAT také zaznamenal nejlepší výsledek všech dob v Rakousku (19 900 vozů; +7,9 %), kde je navíc třetí nejprodávanější značkou, ale také ve Švýcarsku (12 800 vozů; +19,6 %), Polsku (12 700 vozů; +6,6 %), Izraeli (9200 vozů; +2,6 %), Švédsku (9100 vozů; +30,4 %) a Dánsku (7100 vozů; +47,2 %).

SEAT ve Španělsku obhájil a upevnil svou pozici lídra celého trhu (108 000 vozů; +0,2 %) a Leon byl znovu nejprodávanějším vozem. Ve Francii a Itálii, na čtvrtém a pátém největším trhu společnosti, byl růst dynamičtější. Prodeje ve Francii vzrostly o 19 % na 37 800 vozů, což je nejlepší výsledek od roku 2001, a ještě razantnější byl růst v Itálii, 30,8 %. Celkem
26 200 prodaných vozů je nejlepším výsledkem od roku 2008.

Ke globálnímu rekordu společnosti přispěly také trhy, jakými jsou Česká republika (8209 vozů; +20,6 %), Portugalsko (11 300 vozů; +17,7 %), Nizozemí (11 000 vozů; +22,6 %), Belgie (10 600 vozů; +11,2 %) a Irsko (4100 vozů; +11,3 %). V Mexiku, na největším trhu společnosti SEAT mimo Evropu, vzrostly prodeje o 5,4 % na celkových 24 300 vozů.

2020 bude rokem nového Leonu, elektrifikace značek SEAT a CUPRA a nových řešení pro městskou mobilitu.

Datum zveřejnění

11.1.2020

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3344 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál